微里

遇见愉悦。
Title Track - Death Cab for Cutie

小豆之家:

Death Cab for Cutie (DCFC),这组1997年成军于华盛顿州的摇滚团体,原本只是一位工程系但喜欢听独立摇滚的学生Ben Gibbard自己的一个音乐企划All -Time Quarterback,再招募了制作新手兼吉他手Chris Walla、贝斯手Nick Harmer和鼓手Jason McGerr后,发行了《You Can Play These Songs With Chords》卡带;1998年,DCFC正式在独立厂牌Barsuk下发行第一张专辑《Something About Airplanes》,并在2000年推出《We Have the Facts And We’re Voting Yes》,2001年的《The Photo Album》专辑及在不断的巡迴演唱下,DCFC在独立摇滚界闯出名声,并累积了不少死忠乐迷的追随。

Left uninspired by the crust of railroad earth
将平凡留在铁轨轧过的坚实路面
That touched the lead to the pages of your manuscript
让我回忆起你写下的页页手稿
I took my thumb off the concrete and saved up all my strength
我将拇指从混凝土上移开 省下我的力气
To hammer pillars for a picket fence
去钉下一个又一个尖桩藩篱
It wasn't quite what it seemed, a lack of pleasantries
并非表面那般无话可说 只是缺少些寒暄的话语
My able body isn't what it used to be
我的身体也并非如往日那般强健

I must admit I was charmed by your advances
我得承认 我臣服于你的改变
Your advantage left me helplessly into you
你的优越让我难以自已地爱上你
Talking how the group had begun to splinter
说着一个小团体最终是如何分崩离析
And I could taste your lipstick on the filter
从香烟滤嘴上 我能感受到你吻的印迹
I tried my best to keep my distance from your dress
我尽我所能 将手从你的裙边收回
But call-response overturns convictions every time
但每一次 都被你吸引 以至于忘掉自己定下的底线
My memory cannot recall a wave of alcohol
我的记忆无法从酒后断片中回溯
We shared a cigarette and shave the hours off
我们分着一根烟 打发着时间
Talking how the group had begun to splinter
说着一个小团体最终是如何分崩离析
And I could taste your lipstick on the filter
从香烟滤嘴上 我能感受到你吻的印迹
Lushing with the hallway congregation
喝多了 聚在走廊
My best judgment signed its resignation
我的判断力也下线了
I rushed this, we moved too fast
我匆匆忙忙 我们走的太快
Tripped into the guestroom
最终绊倒在客房
I rushed this, we moved too fast
我匆匆忙忙 我们走的太快
Tripped into the guestroom
最终绊倒在客房

网易云音乐同步更新

用户名:小豆之家

小豆之家敬上!

评论

热度(8)